Cari Rezeki Biar Halal & Toyyiba























Kepada mereka-mereka yang pernah jumpa atau dioffer sesuatu barang dgn harga yg luar biasa murahnye... AWAS! wokme sedang ditipu... Foto kat atas ni aku dapat dari blog seorang jurufoto. Kebetulan aku klik-klik terkeluar la muke penyamun nih. Kepada andaQ, aku mintak kebenaran guna imej dlm blog ko utk kemaslahatan bersama, k.

p/s: muka lebam semacam. banyak tipu org gamaknye... presiden MPP cosmopoint mende gini? phhuuuiiii!!!

Sekitar Sukan PASTI Negeri Pahang | 24mei2009

Ahad lepas (24mei09), aku ke Kompleks Sukan di Bandar Jengka bersama famili. Sekadar memberi sokongan kat kengkawan yang terlibat di sana sambil-sambil nak menambah shutter count d60 aku ni...hehehe. Hari tu memang panas. Kebetulan pulak aku sampai ke tapak program lewat sket (dah nak tengahari). Memang melejeh peluh sampai ke pelipat lutut. Aku terpaksa balik awal sebab anak-anak dah meragam. Kitorang plak tak sempat bersarapan dengan sempurna pagi sebelum bertolak tu. Perut pun dah lapo...tak daye makan kueh haje...huhu. Moh balik!






Sekitar Sambutan Hari Guru SMK Mengkarak | 18mei09

Semalam (18mei2009), skolah aku ada buat Sambutan Hari Guru. Bebudak form 6 yg organize. Tenkiu la kat semua pelajar SMK Mengkarak yang masih sudi meraikan kami guru-guru. Aturcara program agak ceria jugak. Ada persembahan pentas. Ada sukaneka. Aku dengan Zam cam biasa la jadi tukan' tangkhap gambo. So, ni la antara sedutan cerita masa tu yang sempat dirakam. Ada lagi, tapi malas nak upload sume. Jadik album plak nanti blog ni, huhu...p/s : Cikgu Zul ada gaya Pengetua laa...huhu:)

Selamat Hari Guru

Kepada yang mengajarku kenal tulis, baca dan kira. Kepada yang mengajarku erti kehidupan. Kepada yang mengajar dan mendidik anak-anakku di rumah. Kepada yang mengajarku dslr, aperture, shutter speed dan lenses. Kepada yang mengajarku buat blog. Kepada yang menjadi pelajar-pelajarku. Terima kasih buat korang semua:)

p/s: Foto dari google image dan diedit semula oleh koi.

Mat Yeh, ambil kembali beruk-beruk mu!

Aku melihat 'beruk-beruk' itu di kaca TV dan media. Beruk-beruk hitam yang rosak. Seperti chimpanzi kanibal yang 'naik hantu'. bukan lagi seperti beruk dapat bunga. Lebih teruk daripada beruk yang kena belacan. Beruk-beruk hitam yang rosak itu menambah malu mereka sendiri. Bukan sekadar tonggekan buntut merah-putih-kuning dipamer. Konon dengan senjata bersilang. Tapi beruk-beruk hitam yang rosak itu cuba pergi lebih jauh lagi. Aku melihat beruk-beruk itu di kaca TV dan media. Beruk-beruk hitam yang rosak. YA ROSAK!!!

Aqiqah Naufal | 07 Mei 2009








Sepagi di Kubang Gajah | Temerloh





Rosnita & Azehar

Salam. Lama juga aku tak update blog ni. Anyway, ni entry terbaru aku. Pada 2 mei lepas aku ke Jengka 22. Kak Natrah dari Andaman Qaseh offer aku job ni. So, tenkiu bebanyak kak. Ada job lagi kabo le ek:) Dalam suasana yang sederhana aku cuba cari scene terbaik untuk hasilkan foto-foto yang memuaskan ati aku dan harapnye client aku juga - Rosnita & Azehar. Selamat Pengantin Baru buat korang. Semoga berbahagia sokmo dan dapat anak ramai:) Enjoy your marriage. p/s: tak sempat makan ayam golek aritu...









Message Non-Alert Script: