Salam 'Idulfitri | 1430 H


***p/s : Gemuk pulak aku dalam foto ni... tapi aku puasa, huhu:)

Salam penghujung Ramadhan. Setakat mana agak2nye peratusan markah puasa kita tahun ni? Jumpa lagi ke dengan Ramadhan tahun depan? Sabda Rasulullah SAW, kalau puasa seseorang itu tak mengubahnya menjadi lebih baik, maka Allah tak berhajat dengan puasanya itu... Sendiri pikeyyy la!

Anyway, bulan ni masuk la setahun aku berfotografi. Jazakallahu khoiran katsiro ke hadrat Allahu Tabaroka Wata'ala kerana memberi kesempatan untuk aku hidup, Yang murahkan rezekiku, Yang mengurniakan aku kehidupan yang penuh barokah bersama isteriku yang chantiq, solehah dan mithali, serta anak-anak yang kiut-miut yang menjadi penawar hatiku.

Thanx juga buat Aznizam Azmi yang memperkenalkan aku kepada dunia fotografi ni dan ajar aku basic photoshop sampai la aku bleh edit sket2 secara kendiri. Terima kasih jugak kat KWSP sebab kalo pihak korang tak luluskan pengeluaran duit caruman aku tahun lepas, maka tak merasa la aku memegang Nikon D60 nih. Terima kasih jugak kat kengkawan photobloggers sekalian yang tak dapat aku sebutkan satu-satu kerana tangan aku cepat lenguh bila menaip, yang banyak berkongsi idea, pengalaman dan jurus2 sakti dalam fotografi. Kepada semua klien yang pernah berurusan dengan aku dan yang akan berurusan dengan aku, se-Gunung Tahan terima kasih atas sokongan anda semua.

Kepada Ummi dan Abah, terima kasih segalaksi semesta alam selama-lamanya kerana telah melahirkan, mendidik dan membentuk anakanda menjadi orang yang hampir sempurna (InsyaAllah).

Semoga aku dan anda semua dapat meraih keridhoan Allah SWT dalam bulan Ramadhan yang mulia ini dan seterusnya dapat menjalani kehidupan kita dengan tenang dan penuh kebaikan. Analisis / Muhasabah semula sama ada selama kita berfotografi ini, Allah kita letak di mana... syariat kita ikuti atau tidak... akhlak dan adab sebagai jurufoto Muslim adakah kita penuhi...etc...etc. Remember, "Kita tidak boleh menjadi orang lain, tetapi kita boleh menjadi orang yang lebih baik" :)

Regards,

Ahmad Bazli b. Ahmad Zahiri
Freelancer Photographer
Fotografi Ikhwanmuda
26 Ramadhan 1430 H | 16 September 2009

19 comments:

soffian said...

salam tuan, br berkesempatan nak tgk blog kau ni. lps org rumah aku bersalin, kije berlambak2 dgn dateline yg ckp tenat. ni pun aku da hampir seminggu terpisah dgn baby baru aku & wife aku sbb urusan kije luar daerah. nasib baik anak aku yg sulung ni ok je ikut aku ke kl ni. tahniah sbb da terjebak dalam dunia fotografi ni. moga2 kita lebih menginsafi kejadian Allah & menikmati kebesaranNya. seigt aku, aku je yg giler pegang kamera ni dulu. tak sangka lak ko blh terjebak. he.. menarik & kreatif gak nukilan ko tu, brp harga pakej ko? mnlah tau aku berkenan nak anta gbr kat ko srh ko edit. aku dah lama gantung kamera sbb takde masa nak bergiat skrg ni. anyway, congratslah tuan. simpan dalam sentuh (keep in touch). salam...

ikhwanmuda said...

to soffian: Salam kembali tuan. terima kasih sebab sudi jugak singgah blog aku. Pasal ke-bizi-an ko tu, aku harap ko sabo. Allah nak kasi rezeki lebih utk anak-anak la tu. Nanti ko kasi email ko utk aku send harga pakej-pakej yg aku buat. Anyway, tenkiu tuan skali lagi. Simpan-dalam-sentuh jugak, haha.

p/s: Yan, kalo order susu dgn ko bleh dpt diskaun tak? hehehe. Anak aku minum dugro madu.

Unknown said...

selamat Aidilfitri bro...Moga dimurahkan rezeki...maaf zahir batin

cak said...

terima kaseh sudi jenguk fp sy yg x seberapa. selamat hari raya buat anda jugak.

ikhwanmuda said...

to black & cak: thanx bros:)

Anonymous said...

salam aidilfitri jugak..
maaf zahir batin kalo ade salah n silap..
jmput2 la dtg umah..
:D

saupix ahmad said...

happy eid-ul-fitr forgive my physical and emotional (wrongdoing)

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Bro... Maaf Zahir & Batin. Raya jemput dtg umah...

ikhwanmuda said...

to andaq & welikefoto: Salam 'Idulfitri jugak kat korang... rumah kat mana? Aku nak datang nih:)

to saupix ahmad: sama la... aku pong:)

zenn said...

Salam Bro..

kala datang ke lipis bgtau la yek..aku ade raya pertama je pastu balik ganu pulok..

Ape2 hal Selamat Hari Raya Aidilfitri..maaf utk segala2nya yek..semoga sentiase di murohkan rezeki..Amin..

Kerul Shukor said...

Selamat Hari Raya..mintak maaf la kalo ada wat aok tersinggung/terasa/ter..ter..ter dan sama dengannye,ok..nanti datang la rumoh koi yak beraya..

zam said...

~Selamat hari raya aidilfitri Maaf zahir dan batin.
~ tahun ni kali pertama aku beraya kat temerloh. huhuhu

ikhwanmuda said...

to zenn: mengkalo kete kebal koi tak semput, koi dtg la ke lepih nun yak. tq bro:)

to Kerul: Takde hal... koi tak 'makan dalm' punyer... koi dah ter-maafkan aok dah, wakakaka... berapa lama cuti? ande rezeki nanti koi beraya la ke umoh aok, InsyaAllah.

to zam: Selamat Hari Raya. Redho je la mengkala dah kawin dgn org temerloh, hahaha... dtg beraya kat rmh aku nnt ok.

Azizi Liow said...

selamat hari raya. maaf zahir batin. raya jemput datang rumah.

soffian said...

emel aku, mohd.so@dumex.com.my. lain2 kita bincang dlm emel ok. x blh cite dlm open source mcm ni tuan.

:: Budak Kampung :: said...

salam aidilfitri..
maaf zahir & batin..

Anonymous said...

Aku balik kg... kg melayu majidee johor bahru... hehheeh... meh le dtggg...Bro..

ikhwanmuda said...

to Azizi & Cot: Salam Lebaran:)
to Soffian: Okey, Datuk.
to Welikefoto: Aiyoo...InsyaAllah kalo ada rezeki aku ke sana:)

peyoy said...

salam! Bard nie aku la. Fairul aka Peyoy UMS. Hebat skrang ko nie yeee...

ko ada Facebook tak?

add aku peyoy81@gmail.com

019-5695770

Message Non-Alert Script: