Alahai Anakku Marsha



Hidung tersumbat? sama ada sapu Vicks atau guna inhaler kat idung kan? Paling tidak pun makan ubat selsema. Tapi kalo idung tersumbat manik? Lain pulak ceritanyeee... Petang semalam, lebih kurang pukul 4 petang, Marsha anak sulungku buat magic trick menghilangkan sebutir manik dari hujung jarinya. Aku yang kepenatan lepas balik dari tempat keje sekadar gelak-gelak kecik perhatikan dia bermain dengan manik tu. Cuma aku bagitau dia, jangan duk kat adik. Risau di-modify pulak manik tu kat adik. Dalam pada aku nak melelapkan mata, aku dengar Marsha gelak-gelak kemudian nangis. Ditepuknya muka aku, pastu dengan jari comelnye dia tunjuk ke lubang idungnye. Aku ingatkan nak suruh buang mukus dia...tiba-tiba aku perasan satu bende bulat berkilat dalam idungnye. Sah, dia buat magic trick gempak pulak kali ni...bergegas la aku laki bini bawak dia ke hospital, sampai kat bawah jambatan dekat stesen minyak esso temerloh (bebudak temerloh tau la kawasan ni), Marsha terbersin dan... keluar la manik sakti dari lubang idungnye...kami pun terus ke Taman Bandar bagi meraikan kejayaannye itu. Terjumpa pulak dgn si Aye (AxeArt) dgn gepren dia. Salam skali. borak-borak sket. Salam skali lagi. Kami sekeluarga pun balik semula ke rumah dengan perasaan gembiranye...

2 comments:

GLizZY said...

Relax2, jgn cemburu sgt..
Sy ni pn bdk masih belajar..
Anda mst bole jgk.. (,")

ikhwanmuda said...

hehe...

Message Non-Alert Script: